, , ,

Tytuł dobrałem nie przypadkowy, tak by wpasowywał się w niedawno ujawnionego designu portalu dla melomanów. Nowy MySpace to nowoczesne podejście do portali społecznościowych i w ogóle do projektowania stron internetowych. 

Szczerze mówiąc, sam przewidywałem rychły koniec tego serwisu. Konkurencja ze strony Facebooka zdawała się nazbyt przytłaczająca i całkowicie niewyrównana. Po części jest to prawda. Nowy MySpace nie inwestuje już w tworzenie wizerunku związanego z posiadaniem unikalnego konta. Siłą portalu ma być jego funkcjonalność ale też wyspecjalizowana grupa docelowa. Największy portal dla entuzjastów muzyki nie inwestuje już nawet w szablon- poprostu kreuje przestrzeń użytkową.

mi się podoba

Skojarzenie ze stylem metro jest jak najbardziej na miejscu. Wszystko ma być kafelkowo-kwadratowe, bez zbędnych kształtów, cieni i gradientów. Liczy się tylko treść, a im prostsza forma tym lepiej. Podobną drogę obrali już Google Plus i Pinteresta ( czekamy na ruch Facebooka ).

Zgodnie z obserwowanymi trendami w tworzeniu stron internetowych, coraz większą rolą zaczyna odgrywać ( uniklna ) treść, a nie opakowanie które ją otacza. Przekaz ma być jak najszybszy, jak najprostszy i możliwie jak najbardziej łatwy w zapamiętaniu. MySpace idealnie wpisuje się w tę wizję jutrzejszego internetu.

Nowego MySpace’a, można póki co zobaczyć i wypróbować w tym miejscu. Nie wiadomo kiedy ten wygląd wejdzie na stałe, ani też czy ten design utrzyma się do wersji finalnej.