videogames2012-icon

, , ,

Wiemy już mniej więcej czego możemy się spodziewać, przynajmniej jeśli chodzi o gry AAA. Nie możemy mieć jednak całkowitej pewności. Coś może się nie udać, jeden z inwestorów się wycofa, fabryka na Tajwanie zostanie zniszczona przez tsunami. Dlatego właśnie nie należy kierować się sugerowaną datą wydania. Możemy natomiast nieco poczytać, dowiedzieć się co i jak .

Dziś tylko część i to niezbyt duża, ale wybierałem te co lepsze ;]

Mass Effect 3

Żniwiarze w końcu zdecydowali się na zaatakowanie rodzimego świata ludzi. Czas gry to trwająca apokalipsa. Nie da się tego odwrócić.


Jak zwykle w grach BioWare’a bywa, wszystkie decyzje podejmowane w czasie trwania gry, będą miały wpływ na wyniki pośrednie i końcowe. Klimaty kosmiczne, strzelankowe i nawet trochę RPG’owe.

Hitman Absolution

To już piąta część serii o płatnym zabójcy z niedalekiej przyszłości (mogliście już to przeczytać we wcześniejszym wpisie poświęconemu tej grze). Zdradzony przez byłych pracodawców, znienawidzony przez opinię publiczną, Agent 47 musi znaleźć rozwiązać tajemnicę wielkiego spisku.

Pomimo trwajacej mody na upraszczanie gier, twórcy zapewniają, że rozgrywka będzie wciąż wymagająca, znajdą się elementy skradankowe, ale pojedynki będą miały charakter bardziej bezpośredni. Gra ma korzystać z technologii  Performance Capture zastosowanej w Avatarze, która pozwala odwzorowywać nie tylko motorykę ale i mimikę aktorów. Nad produkcją nowego Hitmana czuwa dobry wydawca – Square-Enix.

Tomb Raider

Nie musimy się już znęcać nad truchłem dawnego hitu. Teraz mamy do czynienia z całkowitym restartem serii. Nowa Lara, to kobieta odczuwająca ból i strach. Nie posiada nadprzyrodznych zdolności, nie umie skakać na trzy metry.

Studio Crystal Dynamics , mające na swoim koncie serię Legacy of Kain, oraz trzy ostatnie części przygód Lary Croft (które były takie sobie), stoi przed nie małym wyzwaniem. Jeśli i tym razem się nie uda, trzeba będzie porzucić poszukiwaczkę skarbów na długie lata, aż wszyscy zapomną.

XCOM

Skończyły się czasy turówek, podobnie zresztą jak czystych stategi. Wszystko idzie w strzelanki, chodzenie oczami i celowanie przez kolimatory, zbieranie osiągnięć i kupowanie dlc. Nowy XCOM również idzie w tę stronę, o czym zresztą pisałem już wcześniej przy okazji E3.

Jedni pozostają w czasach współczesnych, inni patrzą z nadzieją w przyszłość i cyberpunk, a XCOM próbuje zabłysnąć prezentując lata 70’te- co z tego, skoro i tak mamy tu do czynienia z futurystycznym uzbrojeniem?

Diablo 3

O tej grze również było trochę gadane na łamach naszej strony. Trudno nie powiedzieć nic na temat Diablo, nawet przez przypadek- o grze która zdefiniowała swój gatunek, dając solidne fundamenty swoim następcom. Długo nieobecne Diablo ma powrócić do gry już w tym roku. Czy uda mu się pokonać Torchlighta 2?

Nie ma nawet co porównywać. Owszem są podobne, mają wiele wspólnych mechanizmów, ale reprezentują osobne modele rozgrywki. Diablo kieruje się w stronę mroku, powagi i strumieni posoki, podczas gdy Torchlight dobrze czuje się w świecie groteski, przejaskrawienia.

Counter Strike Global Offensive

Gra która nieprzerwanie jest liderem wśród gier turniejowych. Ze względu na dynamikę, zmienność, możliwość tworzenia złożonych strategii, balans i niskie wymagania. Teraz, jedna z tych zasad zostanie zmieniona. Counter Strike Global Offensive to podrasowana do jakości HD pierwotna wersja CS’a.

Remasterowanie to nowy trend, który miejmy nadzieję, przywróci do życie klasyki.

Starcraft 2: Heart of the Swarm

Blizzard gra na nerwach fanom, przeciągając premiery swoich gier jak się da, mając nadzieję, że więcej osób poczuje zachwyt i euforię, niż znienawidzi tę firmę i jej gry.

Serce roju ma stanowić drugą część trylogii StarCrafta2, a w rzeczywistości będzie drugą, kilkugodzinną kampanią Zergów. Aby nie było zbyt smutno, dołożone zostaną nowe jednostki bojowe i nowe technologie dla każdej z trzech ras. Blizzard chce dzięki temu uniknąć skostnienia warunków rozgrywki i uczynić ją ciekawszą zarówno w trybie multi jak i single.

Resident Evil Raccoon City

Czy potrzebujemy kolejnego Residenta? Capcom uważa że i owszem- mało nam było różnych wariacji, wersji, linii czasowych, bohaterów i monotonnej, niezmiennej, czasem infantylnej rozgrywki, możliwej do przewidzenia.

Resident Evil Raccoon City pozwana na wcielenie się w rolę dwóch z trzech stron konfliktu, czyli Głównych bohaterów z poprzednich części i agentów korporacji Umbrella. Szykuje się kolejna zmiana linii czasowej.

Prototype 2

Pan Mordu powraca. Nie ten sam, z innymi nieco mocami, ale główna zasada wciąż jest ta sama. Skaczesz w środek tłumu mutantów, tak że ziemia się trzęsie, w pół sekundy zabijasz ich dwa tuziny, a potem jest jeszcze lepiej. Tym razem wcielamy się w James’a Heller’a

Gra zbudowana o model sandboxowy, pozwalana na przemieszczanie dostępnego obszaru biegnąc po budynkach, skacząc między przecznicami, szybując nad biurowcami.

Bioshock Infinite

Koniec z dziwacznym podwodnym miastem. Pora na dziwaczne latające miasto. Unoszące się dzięki gigantycznym balonom miasto, z całymi ulicami, parkami i kamienicami, nie mogło obyć się bez obłąkanych psychopatów z paranormalnymi mocami.

Pierwsze dwa Bioshocki pokazały już na czym polega dieselpunk, ale można w tej dziedzinie jeszcze wiele zrobić, dlatego mamy nadzieję, że również i tym razem 2K sprosta wymaganiom.