quakecon12-icon

, , , ,

Doroczne spotkanie nerdów nie opatrzone patronatem Nerdation, a także spotkanie wielbicieli dobrze napisanych gier- dobiegło końca. O dziwo tym razem na QuakeConie nie było zbyt syto, oczywiście poza prelekcjami które jak zwykle zresztą uratowały całą imprezę. Trudno oczekiwać czegoś potężnego po evencie dedykowanym w głównej mierze jednemu developerowi. 

Finały Quake Live

W pierwotnym zamyśle, QuakeCon został powołany do życia jako event esportowy i należy o tym wspomnieć na początku i nie wypada zapominać o wciąż istotnym aspekcie tego konwentu.

Finał The QUAKE LIVE Duel Invitational Masters Championship

Zawody odbyły się w trzech kategoriach:

  • The QUAKE LIVE Duel Invitational Masters Championship ( główna nagroda 9000$ )
  • The Intel QUAKE LIVE Capture the Flag Open ( główna nagroda 4000$ )
  • The Intel QUAKE LIVE Duel Open ( główna nagroda 1000$ )

Odświeżony Doom 3

Na Quakeconie zapowiedziano również wydanie poprawionej wersji Dooma 3, opatrzonej kryptonimem BFG. Zmiany mają dotyczyć w głównej mierze lepszej grafikim za co odpowiedzialny ma być zaanagżowana do działań najnowsza wersja silnika ID.

Doom 3  BFG Edition trailer

Oznacza to modele i tekstury podniesione do jakości HD, lepsze efekty dźwiękowe i świetlne, a do tego obsługa 3D. Premiera dodatku odbędzie się w połowie października tego roku.

Doom 4 już się smaży

Doom 3 BFG to oczywiście przypomnienie o znanej i lubianej marce, która jakoś przepadła w odmętach czasu. Przyszedł czas na odrodzono- zapowiedziano już że Doom 4 powstaje, ale nikt na razie nie jest w stanie określić nawet przybliżonej daty premiery.

Doom 4 ukaże się wtedy, kiedy będzie gotowy. Już wkrótce całe id Software będzie skupione na produkcji tylko tej gry. (…) Mam nadzieję, że powrócimy jeszcze do tytułów na smartfony i tablety, ale teraz naszym celem są prawdziwe blockbustery, gry AAA, a to oznacza tylko jedno – Dooma 4.

Pogadanka o tworzeniu gier

Na Konwencie nerdów w Dallas, nie zabrakło również nie kwestionowanego księcia c++, John’a Carmack’a. W pierwszej chwili można by pomyśleć że słuchanie co ma do powiedzenia programista nie może być ciekawe. Trochę o grafice, trochę o konwersjach, trochę o Windowsie 8… w sumie ponad 3 godziny.

Main event

Lecz gdy uświadomimy sobie ile ten człowiek wniósł do dziedziny tworzenia gier i informatyki, szybko zrozumiemy że śledzenie poczynań tego człowieka, może być traktowane jak śledzenie działań przybliżających nas do tego co oczekujemy po lepszej przyszłości gier.

Deser