apple-vs-samsung

, , ,

Samsung, gigant na rynku elektronicznym, przez lata dzielnie znosił wszelkie docinki i pozwy od Apple. Firma działała w myśl zasady „co by się nie działo, nie walczyć z Apple”. Była to dość uzasadniona decyzja. W końcu firma z Cupertino jest największym odbiorcą podzespołów Koreańczyków. Umowy zawierane między nimi idą w miliardy $ jednak po ostatnich nieuczciwych zagraniach Amerykanów (podrabianie dowodów i blokowanie sprzedaży produktów konkurencji) Samsung zdecydował się walczyć o swoje.


Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka


Firma Tima Cooka przez lata wyśmiewała swoich konkurentów. Głównie skupiali się na użytkownikach PC w reklamach „Hi I’m Mac” jednocześnie pokazywali jacy to oni są fajni i stylowi. Stworzyli dzięki temu ogromną rzeszę wiernych fanów a nawet coś więcej. Ludzie ci są w stanie stać tygodniami w kolejkach w oczekiwaniu na następny „nowy i rewolucyjny” produkt Apple. I to wykorzystali spece marketingu z Samsunga. Koreańczycy właśnie rozpoczęli cykl reklam naśmiewających się z iPhone’a i jego fanów, jednocześnie pokazując mocne strony serii Galaxy S.
http://www.youtube.com/watch?v=X4VHzNEWIqA&feature=relmfu
W pierwszym ze spotów pokazuje fanów „jabłek” czekających na premierę iPhone 4S. Samsung wyśmiewa w niej wtórny wygląd telefonu, słabą baterię, brak 4G, mały ekran i ideologię firmy wpierającej kreatywność swoim klientom tylko dla tego, że wydali masę kasy na ich produkty a także uprzedzenie ich do innych marek, w tym przypadku Samsunga.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kO5Il_rvZj8
Kolejny ze spotów ma udowodnić klientom, że Android Market niczym nie ustępuje App Store a nawet go przewyższa.
Jak na razie to dopiero początek wielkiej kampanii choć to nie pierwszy raz gdy Koreańczycy porównują swój produkt z jabłkami. Poprzednio atakowali oni iPad’a w reklamach swojego Galaxy Tab’a 10.1 jako tablet z najszybszym dostępem do internetu.


Czas pokaże


Wg. mnie ciekawie zapowiada się ta wojenka medialna. Z pewnością zostaniemy jeszcze uraczeni nie jedną śmieszną reklamą. Z niecierpliwością czekam na odzew ze strony firmy Apple.
ps.
Właściwie z Apple naśmiewa się nie tylko Samsung ale i Robi Williams, który uskarża się na wadliwe działanie Siri.