, , ,

Dla starych wyjadaczy z branży gier, oraz tych  którzy chcieli by dopiero zacząć, informacja o wydanej właśnie nowej wersji silnika graficznego UDK powinna zainteresować. Mowa tu zarówno o developerach skierowanych na Windowsy i Xboxy, jak również iOS!

Powszechnie przyjęło się twierdzić, że jeśli ktoś ma zamiar stworzyć animację, prezentację, lub grę wypełnioną wodotryskami i światełkami, z użyciem modeli 3d kosmicznej wielkości i mikro dokładności, to powinien skorzystać z dobrodziejstwa jakim jest silnik graficzny UDK.

Ważną rzeczą decydującą o popularności UDK jest jego stały, systematyczny rozwój. Co miesiąc są wydawane kolejne usprawnienia, podnoszące wydajność, usuwające część błędów i dodające nowe funkcjonalności. Nie inaczej było i tym razem. Jednak w odróżnieniu od poprzednich aktualizacji, tym razem Epic Games postanowiło zrobić większy krok niż zwykle. Panie i panowie, UDK zmierza na iOS.

Początek nowej ery czy koniec złotego wieku?

Inne ważne usprawnienie to:

  1. dodane nowe narzędzia budowy krajobrazu
  2. lepsze, dokładniejsze manipulowanie na materiałach
  3. śledzenie wykonywania kolejnych skryptów
  4. łatwiejsze eksportowanie cinematiców
  5. możliwe operowanie na ficzerach DX11

Dokładne informacje na temat wprowadzonych usprawnień można przeczytać na tej stronie.

Z perspektywy developerów w branży gier, trudno nie pokochać silnika firmy Epic Games. Pomijając budowę interfejsu, dokładną, rzetelną i pełną dokumentację, czy nawet bogactwo efektów graficznych możliwych do zaimplementowania. Za budowę dobrej opinii na temat UDK, odpowiada przyjazna polityka firmy wobec samych developerów, traktująca z godnym szacunkiem tych doświadczonych jak i tych początkujących.

  1. Narzędzie to jest dostępne za darmo i każmy może je sobie ściągnąć.
  2. W momencie gdy będziemy zdecydowani na wydanie stworzonej gry, wystarczy uiścić skromną sumę 99$. To jedyna opłata jaką należy ponieść w przypadku, gdy nie zarobimy na naszej grze więcej jak 50000$.
  3. po przekroczeniu 50000$ dochodu, konieczne jest oddanie części dochodu firmie Epic Games, z każdych kolejnych 10000$.