20120322152328

, , , ,

Już jutro o godzinie 19 czasu polskiego ostatni z wielkiej trójcy konsolowych gigantów zaprezentuje swój next-gen’owy produkt. Panie i Panowie, następca XboXa 360 nadchodzi!

Po nieudanej ubiegłorocznej premierze pierwszego nextgena jakim niby miało być Wii U od Nintendo, które jak zwykle technologicznie ciągnie się w ogonie o generacje za konkurencją, a także obiecującej prezentacji Sony z ich PS4 ( w czasie prezentacji nie pokazano nowego urządzenia ;/ ) przyszedł czas na Microsoft. Ciekawe, że w poprzedniej generacji to właśnie XboX był tym pierwszym, który został zaprezentowany i trafił do sklepów już w 2005, na rok przed resztą. Dzięki temu konsola mogła rozwinąć skrzydła na długo przed konkurencją i wyprzedzić Sony pokazując im, że o ile PS2 dominowało o tyle PS3 będzie w tyle- co niestety stało się faktem.

Czego możemy się spodziewać?

Wg. plotek i licznych domysłów hardware konsoli będzie bardzo podobny do PS4. Układ APU znany już z PS4 posiadający 8 rdzeni o taktowaniu 1,6-1,8GHz, mocne GPU, 8GB ramu najprawdopodobniej GDDR3 a nie GDDR5 jak u konkurencji, dysk twardy o pojemności ponad 250GB, czytnik BluRay. To są suche fakty ale nie tego oczekują teraz gracze. W czasach, gdy grafika osiągnęła odpowiedni poziom gdzie postać przypomina żywego człowieka a nie zlepek wielokątów to nie bezkompromisowa wydajność będzie grała główną rolę, a wszelkiego rodzaju innowacje zaszyte w sprzęt i odpowiednie ich wykorzystanie przez nadchodzące gry a przede wszystkim zabawa z nich płynąca.
Sony postawiło na streaming gier, możliwość dzielenia się nimi ze znajomymi na PS4 jak i na PSVita a także pobierania i instalowania aplikacji w tle podczas grania i odświeżony kontroler z dotykową płytką.
Microsoft ma nie lada orzech do zgryzienia, prócz ulepszonego kinekta znanego już z X360 musi zaskoczyć graczy nową jakością i innowacyjnością, która odróżni go od konkurencji. Ma ku temu ogromne pole do popisu i środki, których konkurencja nie posiada. Pierwszym to systemy Windows 8 i Windows Phone 8. Niewątpliwie firma dąży do integracji ekosystemu, tak by użytkownik już po pierwszym zetknięciu z produktem wiedział jak go obsługiwać, firma z pewnością tez postawi na wspólną zabawę użytkowników ich systemów niezależnie od sprzętu (konsola, pc, telefon). Druga sprawa to illumiroom, technologia której celem jest poszerzenie wirtualnej rzeczywistości i sprawienie, że gracz jeszcze bardziej będzie się czuł, że jest w grze a nie u siebie w domu na kanapie.

prezentacja możliwości illumiroom

Trzecia to ulepszenie tego co już jest w X360 czyli konsola jako media center a nie tylko sprzęt dla graczy. XboX Live z platformy do gier przeobraził się w platformę do dystrybucji mediów i na to M$ z pewnością położy szczególny nacisk.

Czy konsola stanie do walki z PS4 czy podzieli los nieudanego i ciągle tracącego zainteresowanie graczy Wii U? Domysły domysłami, a jaka okaże się rzeczywistość dowiemy się już jutro o 19.

fanowska zapowiedź nowej konsoli MicroSoftu