, , , ,

Po raz enty zaglądamy do mitycznej krainy Skyrim, w której rządzą dubstepowe smoki, by  zaczerpnąć czystej i niczym nie skrępowanej myśli twórczej. Będzie trochę o tym, za co konsolowcy nienawidzą pecetowców – mody, których pula uległa ostatnio wielokrotnemu powiększeniu, po wypuszczeniu przez Bethesde oficjalnego edytora świata – Creation Kit.

Na początku należy zaznaczyć, że obecnie mody do Skyrima nie są czymś tak strasznie spontanicznym. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku Obliviona, mody do Skyrima zostały usystematyzowane, poukładane i zkatalogowane odpowiednio według zakresu oddziaływania, przydatności, fajności- i to wszystko na długo przed pierwszymi zapowiedziami o oficjalnym edytorze świata.

Skyrim Nexus – stolica modów

Jest już wiele stron, serwisów i forów, na którym można znaleźć różnego rodzaju modyfikacje do tego RPG’a. Największym z pośród nich jest Skyrim Nexus i to właśnie na nim można znaleźć mody, które przedstawiłem poniżej- tylko kilka i tylko te które zwróciły moją szczególną uwagę.

  • SkyUI

    Na długo przed premierą, wielu graczy psioczyło na zastosowane w Skyrimie UI, czyli interfejs użytkownika. gracze pecetowi doczekali się usprawnienia i w tej kwestii.

    jak wygląda SkyUI

    W sumie to tylko poprawa wizualna menu. Zważywszy jednak na rolę, jaką odgrywa ono w grze i ile czasu gracz będzie musiał w nim spędzić, jego wygląd i funkcjonalność są bardzo istotne.

  • FXAA Post Process Injector

    Nazwa jest trochę myląca, gdyż ten mod nie służy tylko do poprawy obrazy przez FXAA. W zasadzie jest to całkiem spory kombajn, który pozwala na osiągniecie różnorodnych efektów, w zależności od upodobań.

    Przykładowe wykorzystanie FXAA PPI

    Takie zniebieszczanie obrazu może wydawać się bez sensu, no ale przecież każdy ma inny gust prawda. Należy jeszcze zaznaczyć że ten mod potrafi działać w różnych trybach i w zasadzie pozwala na dowolną zmianę sposobu wyświetlania ekranu.

Rozdawnictwo u Bethesdy- Creation Kit Wiki i nie tylko

kilka dni temu, firma Bethesda wypuściła do sieci zapowiadany od jakiegoś czasu edytor, pozwalający na tworzenie własnych, nowych przygód, włączając w to tworzenie nowych lokacji, nowych zachowań postaci, nowych questów. Dodaj do tego jeszcze oficjalne repozytorium modów stworzonych w tym edytorze, osadzone na Steam Workshop, a dostaniesz ultimate weapon przeciwko ograniczeniom konsol.

Jednocześnie, wraz udostępnieniem graczom edytora świata, Bethesda wypuściła również dedykowaną wiki stronę poświęconą temu narzędziu, na której można znaleźć opis wszystkich zawartych funkcji.

Poza tym, jakby tego było mało, posiadacze pecetowej wersji Skyrim, mogą pobrać całkowicie za darmo 3GB paczkę tekstur podniesionych do jakości HD, by jeszcze bardziej  podnieść jakość wizualną gry, która i bez tego prezentuje się nad wyraz dobrze.

opis wersji HD

Trudno ocenić przydatność tego dodatku teraz, gdy pojawiło się już wiele modów stworzonych przez graczy, które również poprawiają grafikę (jak na przykład projekt STEPprzykład na yt).

Do tej pory, aby dodać pewne modyfikacje do gry, trzeba było babrać się w silniku, wykorzystując zaawansowane umiejętności programistyczne i skryptowe. Dzięki Creation Kit, tworzeniem modów mogą zająć się osoby nie posiadające umiejętności programistycznych, a za to mające pomysły na kolejne, ciągnące się przez długie godziny przygody w krainie dubstepowych smoków.

Skyrim Game Jam

Podsumowując- obecne możliwości modyfikowania najnowszej gry Bethesdy przekraczają wszelkie możliwe oczekiwania i aż trudno wyobrazić sobie coś jeszcze bardziej epickiego. Film ponizej udowadnia że jednak można, da się i że może to nieś wiele radości twórcom i graczom. Game Jam to trwająca tydzień spontaniczna akcja w studio Bethesdy, w czasie której, każdy z pracowników mógł wykonać swój unikalny mod. Jedyny warunek to kompatybilność z silnikiem gry.

http://www.youtube.com/watch?v=AYOFLqItuW4

Mnie osobiście przypadło do gustu rozsądne wykorzystanie Kinekta i mega krab.

Jak widać, deweloperzy też potrafią bawić się ze swoim produktem i robią to całkiem całkiem.

MineRim

Na koniec coś nie bezpośrednio związanego z modyfikacjami, ale udzie.

Nowość to to w prawdzie nie jest, ale cieszy oko nawet teraz- zwiastun Skyrima zrealizowany w klockowym świecie MineCrafta, z niemałym wsparciem narządzi do edycji 3d. Polecam jednoczesne uruchomienie obu filmów, tego i oryginalnego, dla lepszego efektu.